Barn

Parti Beskrivelse
Foreldre barn 2 – 3 år Partiet består av sang, bevegelse til musikk, lek med små redskaper og hinderløyper tilpasset barnets utvikling. Det er en forutsetning at barnet kan gå og at en voksen person er aktivt med å deltar i timen.
Foreldre barn 4 – 5 år Partiet består av sang, bevegelse til musikk, lek med små redskaper og hinderløyper tilpasset barnets utvikling. Det er en forutsetning at barnet kan gå og at en voksen person er aktivt med å deltar i timen.
Turnskolen Gutter
4 – 6 år.
Partiet består av bevegelighetstrening, koordinasjon, sangleker, aktivitets løyper, med trampet og matter, og lek med små redskaper.
Det vil også være innlæring av enkle turn elementer.
Dette er et parti hvor barnet skal delta alene i timen sammen med trener.
Foreldre skal oppholde seg på galleriet ikke i sal. Dette er et førskole parti, de som begynner i 1.klasse oppfordres til å begynne på IGS.
Turnskolen Jenter
4 – 6 år.
Det vil også være innlæring av enkle turn elementer.
Dette er et parti hvor barnet skal delta alene i timen sammen med trener.
Idrettens Grunnstige
IGS 1 – 4 klasse.
Basis trening i turn. Grunnlegende motorisk trening. Inkluderer ulike øvelser som fiksering, balanse, spenst, matte, ball, benk, trampet og rytme.
Vi har mange flinke trenere med livslang turnerfaring så her får utøverne et bra trenings utbytte.
Fritidsturn
TFO 1 – 4 klasse.
Dette er et skolefritidstilbud for barn.
Tilbudet tar utgangspunkt i konseptet til Idrettens grunnstige.
Gymnastene kan komme i turnhallen etter skoletid fra kl.13.
Treningen vil starte kl.14.15 – 16.15.
Vi har en frukt pause ca kl.15.00. Alle må ha med egen matpakke, som spises før vi starter trening.
På dette partiet gjelder to måneders oppsigelse.
Salto 5 – 7 klasse. Salto står for Sosialt – Allsidig – lek – Turn – Oppvisning.
Her vil det være fokus på å lære grunntekniker innen Frittstående, Trampoline og trampet, samtidig som gymnastene vil bli utfordret på å lære inn nye momenter som salto, flikk flakk og skru.
Vi gir tilbud om å trene en dag i uken eller to dager i uken. Avhengig av hvor mye en ønsker å trene. Deltakerne kan få mulighet til å delta på oppvisninger og konkurranse. Dette er et parti som er åpent for alle uansett hvor flinke man er til å turne. Salto 5 – 7 trinn er veldig populært så det gjelder å melde seg på tidlig.
Det er viktig at denne gruppen melder seg på elektronisk, og at foresattes telefonnummer og mail-adresse oppgis ved påmelding.
Ingen tilgang i sal før påmelding foreligger.

Ungdom/Voksen

Parti Beskrivelse
Tumbling På dette partiet vil det bli tatt i bruk Air track, Power Tumbling og trampoline. Her vil det være fokus på å lære inn riktig teknikk til momenter som araber, flikk flakk, Salto og skru teknikker.
Partiet passer for alle som ønsker å lære noe nytt eller bare vil forbedre det de allerede kan.
Freerunning På dette partiet bruker man Frittstående gulv, hvor man bygger opp forskjellige hinderløyper. Det vil være fokus på å lære riktig fall teknikk,
og styrke kroppens kjerne muskulatur.
Voksen turn Har du drevet med turn før ?
Eller har du alltid ønsket å teste ut dine turn ferdigheter?
Da er dette partiet for deg, her vil det være muligheter for å trene basis trening som er tilrettelagt for alle. I tillegg til at du får teste ut turn momenter og øvelser i ditt eget tempo.
Senior trening Trene utholdenhet, styrke, koordinasjon etter musikk.
Utholdenhet/ Styrke Dette partiet likner på en aerobic-time, og starter med en kort oppvarming med utstrekking. Deretter er det kondisjonstrening og styrketrening.
Timen avsluttes med utstrekking. Bruker strikker, vekter og noen gang benker. Partiet passer for voksne men og kvinner.
Sirkeltrening Her brukes stikker, matter, vektstenger, benker, tjukkas, gymball stor og kjegler til løpe bane. Partiet passer for alle aldre og begge kjønn siden en selv kan regulere intensiteten. Sirkeltreningen blir 45 sek arbeid og 15 sek pause mellom hver stasjon. Øke kondisjonen og muskelstyrke.
Oppvisningstropp Dette er en oppvisningstropp for voksne.
De deltar med oppvisninger/konkurranser på diverse stevner, b.l.a Vestlandsturnstevnet og Landsturnstevner. Partiet passer for voksne som har noe tidligere erfaring fra Gymnastikk, Turn eller RG.
Pilates Pilates kombinerer styrke og bevegelighet med fokus på konsentrasjon, balanse og pust. Treningen bygger opp styrke i hele kroppen, med hovedvekt på kjernemuskulatur.

RG

Parti Beskrivelse
RG prinsesser Rytmisk gymnastikk parti for jenter født 2010 – 2011.
Varighet 75 min hver gang. Nivå: Nybegynner
RG sommerfugler Rytmisk gymnastikk parti for jenter født 2008 – 2009. Varighet 75 min.
Nivå: Nybegynner
RG Minirekrutter RG Minirekrutt er et parti for jenter som tenker at de skal bli en del av konkurransegruppa Rytmisk gymnastikk i Stavanger turnforening. Her MÅ jentene gå 2 dager i uken, og de kan få tilbud om en tredje dag. Varighet 2 timer hver gang. Jentene bør ha gått 1 – 2 semester på prinsesser eller sommerfugler. Jenter som skal trene på dette partiet må kunne ta instruksjoner og ha evnen til å følge godt med. Dersom gymnasten kan følgende elementer; spagat, bro og broovergang før en begynner, er det en stor fordel.

*Går man på mer enn 1 parti er det halv pris på de neste partiene.
*Notis: Fritidsturn koster kr 900 pr. måned. Går man på begge fritidsturnpartiene koster det kr 1600 pr. måned. Dersom man imidlertid går på ett fritidsturnparti og et annet ordinært gymnastikkparti, får man 50 % rabatt på de etterfølgende ordinære gymnastikkpartier.

*Alle medlemmer må ta forbehold om at partier med mindre enn 10 påmeldinger kan bli avlyst. Hvis et parti blir avlyst vil våre medlemmener få partiavgiften tilbakebetalt.

Gå til påmelding